2009. december 26., szombat

Változás

Beírtam a Wikipédiára azt, hogy változás.
Irtósok dolgot adott ki természetesen. Omega lemeztől kezdve, fizikai, kémiai változáson át a nyelvi változásig mindenfélét.
Én mondjuk valami használhatót kerestem. A középiskolás természettudomány-óraszámomat figyelembe véve nem meglepő, hogy a felét elég hamar átugrottam. Végül ezen akadt meg a szemem:
Világunkban az egyetlen állandó a változás maga.

Szép kis paradoxon (már ha az). Ennek a gondolatnak a kitalálója rendelkezett némi humorérzékkel.(Paradoxon: A paradoxon, állítások egy olyan halmaza, amelyek látszólag ellentmondásra vezetnek, vagy a józan észnek ellentmondó következtetés vonható le belőlük.)

A változás jó - mondják néhányan. Persze, ha szükséges. De vannak dolgok amik jobb lenne, ha nem változnának. Néha örülnénk, ha letudnánk állítani az időt. Akkor, gyakorlatilag semmi sem változhatna, gyakorlatilag. Elméletileg viszont igen, de nem szeretném fantasztikus vagy sci-fi irányba vinni a bejegyzést.
Körülöttünk minden változik. Mi is, emberek is változunk. Sajnos nem mindig előnyünkre, szubjektív értelemben is. Oly sokszor szeretnék például gyerek maradni. Felelőtlen, életvidám gyerek. De tudom, hogy nem lehet, muszáj felnőni, változni. Magamon úgy veszem észre, hogy nem magamtól változom, hanem a világból érkező "ingerek", tapasztalatok, hatások által. A viselkedésemet, szokásaimat abszolút meghatározza a környezetem. Tehát nekik "köszönhetem", hogy vagyok, aki vagyok. Persze, vannak olyan lehetséges változások, amiken meggyőződésem szerint nem fogok átesni. Így vagyok a cigizéssel, a kábszerrel, és az agyon sminkelt-plasztikázott lányokkal. (Egyiket sem szeretem). Ebből következően a változás befolyásolható, ha pedig befolyásoltam, akkor megváltozott... Bármit teszünk, változás fog történni. Akár szeretnénk, akár nem.

1 megjegyzés: